PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE




Zadanie główne ( temat lekcji ):

Aerobik- wykonujemy ćwiczenia sprawności ogólnej przy muzyce.


Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń



Umiejętności


Uczeń


Wiadomości


Uczeń

Część lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody


docelowe

zadania



1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha informacji nauczyciela -zapoznaje się z zadaniami lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji - podaje temat lekcji - wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń - zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

-pogadanka

Część główna A

wykona przy muzyce: -ćwiczenia RR, NN, T - ćwiczenia gibkościowo-koordynacyjne - ćwiczenia rozciągające i rozluźniające

wykona przy muzyce: -ćwiczenia RR, NN, T - ćwiczenia gibkościowo-koordynacyjne - ćwiczenia rozciągające i rozluźniające

- proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia - czuwa nad zachowaniem bezpieczeństwa - czuwa nad odpowiednim tempem, rytmem i dokładnością wykonywanych ćwiczeń

- naśladowcza ścisła

Część główna B

Poprawi wydolność organizmu, koordynację wzrokowo-ruchową i skoczność. Stosuje ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach. Pozna układ choreograficzny.

wykona przy muzyce: - ćwiczenia w tempie chodu i biegu połączone z koordynacją ruchową - podskoki w różnych wariantach i kombinacjach w połączeniu z pracą RR i NN

- proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia, które łączy kolejno w układ choreograficzny

- naśladowcza ścisła


Wzmocni mm RR, talii, bioder, pośladków, NN, brzucha, grzbietu

wykona przy muzyce: - zaproponuje i wykona ćwiczenia wzmacniające siłę mięśni RR, talii, bioder, brzucha, grzbietu, pośladków i NN

- poleci wykonanie ćwiczeń wg inwencji ucznia - czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń, koryguje błędy

- zadaniowa ścisła

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku. Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń.

wykona przy muzyce: - ćwiczenia oddechowe i uspokajające - ćwiczenia rozciągające

- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające

- naśladowcza ścisła


Doceni rolę muzyki jako środka mającego szczególne znaczenie w radzeniu sobie ze stresem.

- zaproponuje sposoby wykorzystania muzyki w radzeniu sobie ze stresem

- uzupełni wypowiedzi uczniów -wyjaśni wpływ ćwiczeń wykonywanych przy muzyce na estetykę ruchu i zgrabną sylwetkę - zachęci uczniów do wykorzystywania muzyki i tańca jako formy odreagowania stresu - oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- pogadanka