PLAN
METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Zadanie główne ( temat lekcji ):
Aerobik- wykonujemy ćwiczenia sprawności ogólnej przy muzyce.
Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :
Sprawności motorycznej
Uczeń
wzmocni siłę poszczególnych partii mięśni
poprawi wytrzymałość
zwiększy poczucie rytmu
rozwinie koordynację wzrokowo-ruchową
zwiększy orientację przestrzenną
Umiejętności
Uczeń
potrafi wykonać ćwiczenia kształtujące mm RR, T, NN i pośladków
potrafi wykonać i powtórzyć układ choreograficzny
Wiadomości
Uczeń
wie jaki wpływ ma aerobik na zgrabną sylwetkę i estetykę ruchu
zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń
zna zasób ćwiczeń kształtujących wytrzymałość, siłę mm RR, NN i pośladków
zna zasady wykonywania ćwiczeń rozciągających
dostrzega pozytywną rolę muzyki jako środka mającego szczególne znaczenie w pokonywaniu napięć i stresów
Usamodzielniania
Uczeń:
współuczestniczy w organizacji lekcji:
samodzielnie dobiera ćwiczenia kształtujące mm RR, talię, grzbiet, brzuch,
biodra, pośladki i NN
dobiera bezpieczną pozycję do ćwiczeń
poprawia ( koryguje) postawę
Część lekcji |
Czynności uczniów |
Czynności nauczyciela |
Metody |
|
|
docelowe |
zadania |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Część wstępna |
Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji |
- słucha informacji nauczyciela -zapoznaje się z zadaniami lekcji |
- sprawdza gotowość ucznia do lekcji - podaje temat lekcji - wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń - zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń |
-pogadanka |
Część główna A |
wykona przy muzyce: -ćwiczenia RR, NN, T - ćwiczenia gibkościowo-koordynacyjne - ćwiczenia rozciągające i rozluźniające |
wykona przy muzyce: -ćwiczenia RR, NN, T - ćwiczenia gibkościowo-koordynacyjne - ćwiczenia rozciągające i rozluźniające |
- proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia - czuwa nad zachowaniem bezpieczeństwa - czuwa nad odpowiednim tempem, rytmem i dokładnością wykonywanych ćwiczeń |
- naśladowcza ścisła |
Część główna B |
Poprawi wydolność organizmu, koordynację wzrokowo-ruchową i skoczność. Stosuje ćwiczenia zwiększające ruchomość w stawach. Pozna układ choreograficzny. |
wykona przy muzyce: - ćwiczenia w tempie chodu i biegu połączone z koordynacją ruchową - podskoki w różnych wariantach i kombinacjach w połączeniu z pracą RR i NN |
- proponuje zaplanowane przez siebie ćwiczenia, które łączy kolejno w układ choreograficzny |
- naśladowcza ścisła |
|
Wzmocni mm RR, talii, bioder, pośladków, NN, brzucha, grzbietu |
wykona przy muzyce: - zaproponuje i wykona ćwiczenia wzmacniające siłę mięśni RR, talii, bioder, brzucha, grzbietu, pośladków i NN |
- poleci wykonanie ćwiczeń wg inwencji ucznia - czuwa nad poprawnością wykonywanych ćwiczeń, koryguje błędy |
- zadaniowa ścisła |
Część końcowa |
Uspokoi organizm po wysiłku. Pozna celowość wykonywanych ćwiczeń. |
wykona przy muzyce: - ćwiczenia oddechowe i uspokajające - ćwiczenia rozciągające |
- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające |
- naśladowcza ścisła |
|
Doceni rolę muzyki jako środka mającego szczególne znaczenie w radzeniu sobie ze stresem. |
- zaproponuje sposoby wykorzystania muzyki w radzeniu sobie ze stresem |
- uzupełni wypowiedzi uczniów -wyjaśni wpływ ćwiczeń wykonywanych przy muzyce na estetykę ruchu i zgrabną sylwetkę - zachęci uczniów do wykorzystywania muzyki i tańca jako formy odreagowania stresu - oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji |
- pogadanka |